شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
     
سال مهار تورم و رشد تولید
Module Border Module Border
  شرح خبر 
1396/05/01

تولید سالانه حداقل 115 هزارتن گلاب و عرقیات گیاهی در کاشان


کاشان با تولید سالانه حداقل 115 هزارتن گلاب و عرقیات گیاهی در واحدهای سنتی و صنعتی قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی کشور است.

مسوول واحد صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کاشان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این شهرستان دارای 30 واحد صنعتی و سنتی تولید گلاب و عرقیات گیاهی با ظرفیت تولید سالانه حداقل 115 هزارتن گلاب و عرقیات گیاهی است.

 صادق صدق‌گو،افزود:در مجموع 30 واحد صنعتی در این زمینه فعالیت دارند.

 وی با اشاره به اینکه در این واحدها،  30هزارتن حداقل ظرفیت تولید سالانه گلاب و همچنین 30 هزارتن نیز حداقل ظرفیت تولید سالانه عرقیات گیاهی است گفت: نیم تن اسانس نیز در سال در واحدهای صنعتی تولیدمی‌شود.

 به‌گفته‌وی، بر اساس آخرین آمار به دست آمده 1585واحد با حدود سه هزار دیگ گلاب‌گیری سنتی به میزان تولید سالیانه 20 هزار تن گلاب و 35 هزارتن عرقیات گیاهی تعداد واحدهای سنتی تولید گلاب و  عرقیات در کاشان است.

 مسوول واحد صنایع جهاد کشاورزی کاشان، تصریح‌کرد:میزان اشتغالزایی مستقیم واحدهای صنعتی و سنتی تولید گلاب و عرقیات دارای مجوز از واحد صنایع جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان پنج هزار و 520 نفر است.

 صدق‌گو،اظهارداشت:ظرفیت کارخانجات تولید گلاب و عرقیات در کاشان به گونه‌ای است که می‌تواند کل گل‌های محمدی و گیاهان دارویی کشور را نیز در این واحدها تبدیل به گلاب و عرقیات گیاهی کند.

 به‌گفته‌وی،واحدهای صنعتی تولید گلاب و عرقیات کاشان علاوه بر گل‌های این منطقه از سایر مناطق از جمله استانهای فارس و کرمان نیز تولید گلاب می‌کند.

 مسوول واحد صنایع جهاد کشاورزی کاشان، در پایان با اشاره به صادرات این محصولات افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد صادرات محصول گلاب و عرقیات گیاهی کاشان به کشورهای اتحادیه اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا از جمله کشورهای فرانسه، ژاپن، کانادا، استرالیا و امارات متحده عربی، عراق بوده ایم. 

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
  نظرسنجي
لطفا نظر کلی خود را در مورد پرتال کاشان بیان کنید؟

 

تعداد جوابها : 1287

خوب : 40%
متوسط : 8%
ضعیف : 52%

  ارسال  
  كاربران برخط
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 18
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 18

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2729490
Visitors بازديد هاي امروز: 59
Visitors بازديد هاي ديروز: 1143

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/02/01 پرتال مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا